מהו גישור ומדוע הוא זוכה לפופולריות?

סכסוך הוא חלק בלתי נמנע מהחיים. אנחנו לא יכולים להימנע מזה, אבל אנחנו יכולים ללמוד לנהל את זה. קונפליקט הוא חלק טבעי ובריא מכל צוות, ארגון או מערכת יחסים. האופן שבו אנו מטפלים בקונפליקט הוא החשוב ביותר. עלינו להיות מודעים לסוגי הסכסוך השונים ולהשפעה שיש להם על מערכות היחסים שלנו וסביבת העבודה שלנו. 

גישור הוא תהליך שעוזר לאנשים לפתור את הקונפליקטים שלהם. לעתים קרובות נעשה שימוש בגישור במקרים משפטיים, סכסוכים עסקיים וגירושין. הוא משמש גם בתחומים רבים אחרים שבהם יש אינטרסים מנוגדים.

הגישור צובר פופולריות מכיוון שזו דרך לפתור מחלוקות במהירות ובקלות. זה פחות יקר ויותר יעיל מאשר פנייה לבית המשפט או סוגים אחרים של הליכים משפטיים. זה יכול לשמש בהרבה נסיבות שונות, וזו דרך של שני אנשים להתאחד, לדבר אחד עם השני ולמצוא הסכם.

תפקידו של המגשר

המגשרים מגיעים מרקעים רבים ושונים, אבל לכולם יש שני דברים עיקריים משותפים: הם מאומנים להיות חסרי פניות ואסור להם לקחת צד. המגשר מסייע לשני הצדדים להתמודד עם חילוקי הדעות ביניהם, כדי שיוכלו להגיע לפתרון ששני הצדדים מרוצים ממנו. 

מטרת התהליך היא לעזור להם להגיע לתוצאה שהם מרגישים טוב איתה ויכולים לחיות איתה. גישור הוא תהליך שבו אתם יכולים להשמיע את קולכם בתהליך קבלת ההחלטות. הגישור יכול להתקיים במסגרות רבות ושונות, אך לרוב הוא מתרחש בין שני צדדים שלא הצליחו להגיע להסכמה בכוחות עצמם.

השלב הראשון בגישור הוא הגדרת המטרות והיעדים לתהליך. לאחר מכן, המגשר יסייע לצדדים להגיע לפתרון המספק את מטרותיהם ויעדיהם. המגשר אינו מקבל החלטות עבורם או אומר להם מה עליהם לעשות, במקום זאת הוא מנחה אותם בתהליך של הגשת הסכם ביחד.