המצב הנוכחי והעתיד של טכנולוגיית אגירת חשמל

טכנולוגיות אגירת חשמל אינן חדשות והן נמצאות בשימוש כבר זמן רב. אך עם הצורך ההולך וגובר בפתרונות אחסון, הופך להיות חשוב מתמיד למצוא פתרונות חדשים וחדשניים הניתנים להגדלה על מנת לעמוד בביקוש הזה. המאמר הבא יעסוק בהווה והן בעתיד של טכנולוגיית אגירת חשמל.

עד כה, ישנם שני סוגים עיקריים של טכנולוגיות אגירת חשמל: סוללות ומערכות הידרואלקטריות שאובות. המצב הנוכחי של טכנולוגיית אגירת החשמל נשלט בעיקר על ידי סוללות כימיות המשמשות בעיקר בכלי רכב חשמליים ויישומים נייחים כמו תחנות כוח או רשתות שירות. 

סוללות הן עדיין הטכנולוגיה הנפוצה ביותר, אך יש להן מגבלות מסוימות שהופכות אותן לפחות נחשקות במקרים מסוימים. לדוגמה, הן אינן יכולות לאגור אנרגיה לפרקי זמן ארוכים מאוד (חודשים) והיעילות שלהן יורדת עם הזמן עקב אובדן יכולת הטעינה. הם מציעים יעילות גבוהה יותר מטכנולוגיות אחרות אך העלות שלהם גבוהה כמו גם המשקל והנפח שלהם מה שהופך אותם לא מתאימים ליישומים ניידים כמו סמארטפונים או מחשבים ניידים.

לעומת זאת, מערכות הידרואלקטריות שאובות יכולות לאחסן חשמל לפרקי זמן ארוכים יותר (חודשים), אך הן זקוקות לכמות גדולה של מים, שאולי לא תמיד תהיה זמינה באזורים מסוימים.

מבט על העתיד של טכנולוגיית אגירת חשמל וכיצד היא תשנה את העולם

בשנים הקרובות נראה עלייה משמעותית במספר הטכנולוגיות האוגרות חשמל. עם המספר ההולך וגדל של מקורות אנרגיה מתחדשים, כמו רוח ושמש, יש צורך לאגור חשמל הנוצר כשהשמש זורחת או כשהרוח נושבת. טכנולוגיות אלו יוכלו לאגור חשמל בקנה מידה גדול ולספק חשמל נקי ומתחדש למיליוני אנשים ברחבי העולם. זה ישנה את הדרך בה אנו מייצרים וצורכים אנרגיה על ידי מתן כוח נקי יותר, אמין יותר ובמחיר סביר לכולם.