הי בוב: האם קבלת משכורת ממוצעת משפיעה על פרודוקטיביות העבודה של העובד

בשנים האחרונות היו דיונים רבים בשאלה האם העלאת שכר לעובדים משפרת את העבודה. ישנן דעות רבות ושונות בנושא זה וקשה למצוא תשובה חד משמעית. עם זאת, ישנם כמה גורמים שאנו יכולים לשקול כאשר אנו מסתכלים על שאלה זו.

ראשית, בואו נדבר על מהי משכורת ממוצעת. לפי נתוני הלשכה לסטטיסטיקה של ארה"ב, השכר החציוני לשעה עבור כל העובדים בארצות הברית הוא 17.00 דולר לשעה או 35,200 דולר לשנה (בשנת 2016). המשמעות היא שמחצית מכלל העובדים מרוויחים פחות מ-$17.00 לשעה וחצי מרוויחים יותר מסכום זה.

בוצע מחקר מסוים על האופן שבו שכר משפיע על הפרודוקטיביות והביצועים במקום עבודה, כמו גם האם להעלאת שכר יכולה להיות השפעות חיוביות או שליליות על העובדים.

הוויכוח אם העלאת שכר לעובדים משפרת את העבודה נמשך כבר זמן רב. יש הרבה דעות והשקפות בנושא זה, אבל רובן קשורות לרעיון שאם תעלה את השכר, אנשים יהיו פרודוקטיביים ומאושרים יותר.

עפ"י הי-בוב, יש הרבה מחקרים שנעשו על הנושא הזה, אבל קשה למצוא הסכמה בנושא. לדוגמה, במחקר אחד של Harvard Business Review, הם מצאו שכאשר Walmart העלתה את שכר המינימום שלהם מ-7.25 דולר ל-10 דולר לשעה, לא היה שינוי משמעותי בשירות הלקוחות או בשיעורי התחלופה שלהם.

במחקר אחר של The Economist Intelligence Unit (EIU), הם מצאו ששכר גבוה יותר יכול למעשה להוביל לרמות פרודוקטיביות נמוכות יותר.

לכן אין תשובה חד משמעית לגבי שיפור פרודוקטיביות בעקבות העלאת שכר אבל ישנן הטבות נוספות שניתן לתת לעובד ואשר יכולות להשפיע על פרודקטיביות עבודתו כמו: מתן ימי חופשה, ביטוחים נוספים ואף ימי גיבוש.