אולי יש לך ביטוח רכב, אבל אין לך ביטוח שיניים

ביטוח שיניים מאוד מזכיר ביטוחים אחרים שאנו עושים במהלך החיים כמו ביטוח רכב, ביטוח דירה, וכדומה. אמנם ההבדל העיקרי של ביטוח שיניים מביטוחים מוכרים אחרים, הוא שלכולם יש מה לבטח, וכולם ככל הנראה יצטרכו להיעזר בביטוח במוקדם או במאוחר. הסיבה לכך היא שכמו כל איבר אחר בגוף שלנו, גם חלל הפה והשיניים חשופות לפגיעות שמקורן בהזדקנות, מכות ישירות, פגיעות ויזואליות מצטברות ועוד.

רפואת השיניים ומערך הטיפולים שמציעים כיום קופות החולים והמומחים הפרטיים הם תחום הגובה מחיר לא זול בכלל. גם טיפולי בסיס שכמעט כל ילד צריך כמו יישור שיניים מגיעים לסכומים של אלפי שקלים שעל ההורים לשלם כדי להעניק לבן שלהם חיוך מושלם.

מכאן נובעת בעיה חמור אותה הביטוח נועד לפתור

אנשים הנאלצים לשלם סכומי עתק כדי לקבל טיפולי שיניים בסיסיים ואינם מחזיקים בביטוח שיניים, פועלים בשתי דרכים עיקריות:

  1. הם מוותרים על הטיפול ומאפשרים לפה והשיניים שלהם להינזק עוד יותר. כאשר מדובר על שיניים, כל בעיה או פגם שאינם מטופלים גורמים לסכנת החמרה וסבל – כך למשל חורים שאינם מטופלים בסתימה ממשיכים להתרחב ולכרסם בשן, טיפולי שורש שנדחים מחמירים את הכאבים בעת שתייה או לעיסה, דלקת חניכיים שאינה מאובחנת ומטופלת מגבירה את נסיגת החניכיים ומייצרת הבל פה לא נעים וכן הלאה.
  2. האופציה השנייה של אותם אנשים, הכרוכה בהבנה שלהם שאסור לזלזל בבריאות חלל הפה או לדחות טיפולים, היא לשלם את הסכומים העצומים שדורשות המרפאות כדי להמשיך את שגרתם. אמנם סכומים שכאלו יכולים להשפיע רבות על המאזן התקציבי בכל בית בישראל, ולהעמיד אותו בסכנה.

ביטוח שיניים רלוונטי לכל גיל

ילדים סובלים מבעיות שיניים בדיוק כמו מבוגרים, כאשר בין שכבות הגיל משתנה המטרה העיקרית בגללה מגיעים לטיפול. ילדים למשל יצטרכו טיפולי מנע או טיפולים נקודתיים, ואילו מבוגרים בדרך כלל צריכים טיפולי תחזוקה או תיקון רבים יותר. טיפולי שורש, סתימות, עקירות, השתלות, שיננית, תותבות וכל טיפול שיניים אחר עשוי להגיע בהפתעה בכל רגע. עם ביטוח שיניים תוכלו להישאר רגועים בידיעה שיש גוף שמסייע לכם בהוצאה.